Oferta Poradni


OFERTA

PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ

W MAKOWIE MAZOWIECKIM

dla Przedszkoli, Szkół i Placówek z terenu działania Poradni

 

Niniejsza oferta zawiera propozycje działań Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej  w Makowie Mazowieckim.

O możliwości korzystania z poszczególnych form przez szkoły  i placówki decydować będzie kolejność pisemnych zgłoszeń.

 

Działalność diagnostyczna

 

Diagnoza psychologiczno – pedagogiczno – logopedyczna prowadzona jest na wniosek rodziców / prawnych opiekunów po ustaleniu terminu wizyty.

 

Wykonywane diagnozy: 

  • diagnoza psychologiczna indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci i młodzieży
  • diagnoza pedagogiczna poziomu wiadomości i umiejętności szkolnych
  • diagnoza logopedyczna
  • mapa mózgu - badanie funkcjonalne z zaleceniami do wykonywania treningów metodą EEG Biofeedback
  • diagnoza dojrzałości szkolnej
  • diagnoza ryzyka dysleksji
  • diagnoza specyficznych trudności w uczeniu się
  • ustalenie formuły lateralizacji
  • diagnoza przyczyn trudności wychowawczych
  • diagnoza przyczyn problemów emocjonalnych
  • diagnoza predyspozycji zawodowych
  • przesiewowe badanie słuchu (po indywidulanym ustaleniu przez rodziców terminu badania)

 

Na diagnozę psychologiczno – pedagogiczno – logopedyczną niezbędny jest.:

  • numer PESEL dziecka
  • opinia od nauczyciela, wychowawcy, specjalisty udzielającego pomocy psychologiczno – pedagogicznej w  przedszkolu / szkole  
  • zeszyty, wytwory dziecka
  • książeczka zdrowia dziecka (konieczne w przypadku dzieci młodszych, do lat 6)
  • wyniki  badań i obserwacji psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych i lekarskich (jeśli dziecko było diagnozowane w innej placówce)
  • zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia dziecka w przypadku rozpoznania choroby przewlekłej
  • zaświadczenie lekarskie niezbędne w celu wydania orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, nauczania indywidualnego, zajęć rewalidacyjno – wychowawczych i opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju

 

Pomoc postdiagnostyczna dla dzieci i młodzieży

 

Wydawanie orzeczeń i opinii na pisemny wniosek rodziców / prawnych opiekunów   w sprawach:

ORZECZENIA:

  1. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży:
  • niesłyszących
  • słabosłyszących
  • niewidomych
  • słabowidzących
  • z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
  • z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
  • z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
  • z niepełnosprawnością intelektualną w  stopniu znacznym
  • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
  • z niepełnosprawnościami sprzężonymi
  • niedostosowanej społecznie lub zagrożonej niedostosowaniem społecznym
  1. Orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły
  2. Orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola 
  3. Orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim

OPINIE:

  1. Opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  2. Opinia w sprawie wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej
  3. Opinia w sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego
  4. Opinia w sprawie spełniania obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust.3 ustawy o systemie oświaty, poza przedszkolem, oddziałem przedszkolnym zorganizowanym w szkole podstawowej lub inną formą wychowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą
  5. Opinia w sprawie zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego
  6. Opinia w sprawie objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej
  7. Opinia w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia
  8. Opinia w sprawie specyficznych trudności w uczeniu się
  9. Opinia w sprawie udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
  10. Opinia w sprawie przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy
  11. Opinia w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu do szkoły ponadgimnazjalne ucznia z problemami zdrowotnymi ograniczającymi możliwość wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia
  12. Opinia w sprawie udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonania określonej pracy lub nauki zawodu
  13. Opinia w sprawie braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych
  14. Opinia w sprawie objęcia dziecka pomocą psychologiczno- pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce oświatowej
  15. Inna opinia związana z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży

 

Oferta indywidualnej pomocy postdiagnostycznej dla dzieci i młodzieży prowadzona przez psychologa, pedagoga, logopedy w Poradni

1. Indywidualna terapia zaburzeń mowy

2. Terapia pedagogiczna dla dzieci i młodzieży z dysleksją rozwojową

3. Indywidualne zajęcia korekcyjno - kompensacyjne dla dzieci 5 i 6- letnich

4. Terapia psychologiczna dzieci i młodzieży

5. Terapia metodą EEG Biofeedback

6. Porady edukacyjno - zawodowe

 

Oferta zajęć grupowych dla dzieci i młodzieży

Zajęcia organizowane są na terenie przedszkoli, szkół i placówek oświatowych po ustaleniu terminów i tematów wynikających z potrzeb przedszkoli, szkół.

 

Realizujemy zajęcia; tematy, m.in.: 

  • Zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci.
  • Zajęcia integracyjno- adaptacyjne.
  • Technik efektywnego uczenia się.
  • „Jak sobie radzić ze stresem?”
  • „Czy nadajesz się na przyjaciela? Jakie cechy powinien mieć przyjaciel?”
  • Asertywność jako ważna umiejętność społeczna- warsztaty profilaktyczne.
  • Wzmacnianie wartości nauki.
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji.
  • Zapobieganie niewłaściwym zachowaniom, wzmacnianie pozytywnych form postępowania.
  • Podejmowanie decyzji edukacyjnych i zawodowych.
  • Kształtowanie umiejętności asertywnego zachowania i dokonywania odpowiedzialnych decyzji wobec propozycji zachowań ryzykownych.
  • Kształtowanie umiejętności komunikacji interpersonalnej.
  • Poczucie własnej wartości- umiejętność dostrzegania swoich mocnych stron.
  • Tolerancja- ważna umiejętność funkcjonowania społecznego.
  • Zasady dobrego wychowania- savoir vivre wśród dzieci i młodzieży .
  • Alkohol- prawda i mity o nim.
  • Metody uczenia się- trening zapamiętywania.
  • Radzenie sobie w sytuacjach stresu egzaminacyjnego.

 

Oferta dla rodziców

Zajęcia (z terminami określonymi wg. zgłoszeń) prowadzone na terenie przedszkoli,

szkół i placówek oświatowych, poradni w formie warsztatów, prelekcji, porad i konsultacji.

  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
  • Prawidłowy rozwój mowy wyznacznikiem osiągnięcia przez dziecko dojrzałości szkolnej
  • Najczęściej występujące wady wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Przyczyny, skutki i zapobieganie niepowodzeniom szkolnym.
  • Dojrzałość szkolna dziecka warunkiem przyszłych sukcesów szkolnych i pozaszkolnych dziecka.
  • Ryzyko dysleksji rozwojowej.
  • Adaptacja dziecka 3-4 letniego w przedszkolu.
  • Jak efektywnie pomóc dziecku w odrabianiu pracy domowej.
  • Potrzeby psychiczne uczniów w młodszym wieku szkolnym.
  • Konsultacje indywidualne na terenie szkół i Poradni.

 

Oferta dla nauczycieli

Zajęcia prowadzone  na terenie przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, poradni  w formie warsztatów, prelekcji, porad i konsultacji.

 

Tematy, m.in:

  • Dziecko przewlekle chore w przedszkolu i w szkole
  • Dziecko z Zespołem Aspergera jako uczeń
  • Dysleksja rozwojowa
  • Dziecko niepełnosprawne w szkole ogólnodostępnej
  • Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
  • Kim jest uczeń zdolny
  • Jak sobie radzić z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów? Metoda konstruktywnej konfrontacji.
  • Mutyzm.  Aby usłyszeć dziecko
  • Dziecko w rodzinie z problemem alkoholowym
  • Konsultacje indywidualne na terenie szkoły i Poradni

 

Zaplanowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

 

Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek w celu poprawy jakości pracy w zakresie:

  • realizacji polityki oświatowej państwa
  • rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczani i wychowania
  • planowania form wspomagania

 

Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek obejmuje:

 

  • pomoc w zdiagnozowaniu potrzeb przedszkola, szkoły
  • ustalanie sposobów działania prowadzących do zaspokajania potrzeb
  • zaplanowanie form wspomagania i ich realizację
  • wspólną ocenę efektów i opracowanie wniosków z realizacji zaplanowanych form wspomagania

 

Istnieje możliwość zorganizowania zajęć nieuwzględnionych w ofercie Poradni.

 

ZGŁOSZENIA

Zapotrzebowanie na zajęcia oferowane przez Poradnię prosimy kierować pisemnie na adres:

 Poradnia Psychologiczno  - Pedagogiczna

w Makowie Mazowieckim

ul. Duńskiego Czerwonego Krzyża 3

06 – 200 Maków Mazowiecki

 

tel./fax 29 7171501

www.poradnia- makow.pl

e-mail: biuro@poradnia-makow.pl

 

Zapraszamy do współpracy!